Erpi-domov.cz
Krátce o projektu
Erpi-domov.cz je e-shop specializující se na prodej sortimentu zahrnujícího dveře, posuvné systémy, akustické panely, podlahy, podlahové lišty a pod.. Byl založen v květnu 2021,...
Hodnota e-shopu
250 000 Kč bez DPH
Obrat za poslední rok
5 530 067 Kč
EBITDA za poslední rok
Neuvedeno
Stáří e-shopu
3 až 4 roky
Majitel e-shopu
R.P.I.REAL spol. s r.o.
Návštěvnost za poslední rok
777 340 UN
O projektu
Erpi-domov.cz je e-shop specializující se na prodej sortimentu zahrnujícího dveře, posuvné systémy, akustické panely, podlahy, podlahové lišty a pod.. Byl založen v květnu 2021, přičemž první reklamy byly spuštěny v dubnu 2022.
1. Jak starý je obchod, co mohu říct o jeho historii?
-
2022: Obrat 3,252 mil. Kč, průměrná hodnota objednávky 10 804 Kč, 301 objednávek.
-
2023: Obrat 6,093 mil. Kč, průměrná hodnota objednávky 8 498 Kč, 717 objednávek.
-
2024 do 5/24: Obrat 1,936 mil. Kč, průměrná hodnota objednávky 5 068 Kč, 382 objednávek.
E-shop aktuálně nabízí 2 079 položek s 25 456 variantami. Obsahuje tři kalkulačky pro výpočet metrů a cen pro podlahy, lišty a koberce, a poskytuje parametrické filtrování na vysoké úrovni. Na e-shopu pracuje jeden zaměstnanec, který se stará o operativu, listování nových produktů, opravy, úpravy a optimalizaci reklamních systémů. Prodává produkty od různých dodavatelů.
2. Jaký je obrat obchodu za poslední rok? Jaký je roční čistý zisk?
Za posledních 12 měsíců činil obrat e-shopu 5 530 066,76 Kč s DPH, s průměrnou marží 34 %.
-
Fakturace za rok 2023 byla 4,5 mil. Kč / bez DPH, zisk za prodané zboží 1,617 mil. Kč.
-
Náklady na reklamu a správu činily 818 tis. Kč.
-
Sezónní období (srpen – listopad) vykazuje dvojnásobné obraty oproti jiným obdobím.
3. Jaká je návštěvnost obchodu a jak se vyvíjela v čase? Jaký podíl z toho dělají placené kampaně?
-
Rok 2023: 77 734 návštěv, 49 861 uživatelů, průměrná doba návštěvy 00:04:25.
-
Sezónní nárůst návštěvnosti cca 50 %.
-
Google Analytics 4 zaznamenal tržby 4,8 mil. Kč, z toho 2,5 mil. Kč z CPC (52 % z celku), organické tržby cca 560 tis. Kč (12 % z celku).
4. Na jakém technickém řešení e-shop funguje? V případě pronájmu e-shopu, kolik za provoz platím a je zvolený tarif nutný? Jaké jsou zkušenosti s poskytovatelem? V případě e-shopu na míru je třeba aktualizace? Kolik stojí údržba u poskytovatele a jaké byly průměrné náklady na programátora?
E-shop funguje na platformě Shoptet.
-
Roční náklady na provoz: 58 tis. Kč.
-
Raynet CRM: 23 tis. Kč.
-
Poskytovatel je stabilní, rychlý a bez výpadků. Technické zásahy jsou minimální, pouze produktové a občasné při novinkách nebo významných změnách.
-
Náklady na externího programátora: cca 150 tis. Kč.
5. V případě, že prodáváte e-shop, prodávám ho i s doménou? E-mailové schránky mám řešené u poskytovatele e-shopu, nebo přes registrátora domény?
-
E-shop je prodáván i s doménou.
-
E-mailové schránky jsou řešeny u poskytovatele e-shopu.
6. Jak je to se smlouvami s třetími stranami, jako jsou dodavatelé či dopravci?
-
Smlouvy nebo dohody s dodavateli a dopravci jsou přenositelné na nového majitele, který může získat stejné nebo lepší podmínky.
7. Mám vlastní sklad, nebo objednávky přeposílám dodavateli, který je vyřizuje? Pokud vlastní sklad, jaká je hodnota skladových zásob?
-
E-shop má vlastní sklad pro vysoce obrátkové zboží o rozloze cca 30 m².
-
Ostatní objednávky jsou přeposílány dodavatelům.
-
Hodnota skladových zásob je cca 300 tis. Kč.
8. Kolik stojí provoz e-shopu měsíčně, ročně? Rozložte náklady na jednotlivé segmenty – provoz e-shopu, zásobování, balení a logistika produktů, reklamace a vratky, náklady na marketing, zaměstnanci, případně i služby poradců a specialistů apod.
Měsíční a roční náklady zahrnují:
-
Provoz e-shopu: viz předešlé otázky.
9. Kdo je mým největším konkurentem a v čem vyniká? Mapoval jsem konkurenci? Čím se liším já proti konkurenci? Mám nějaké certifikáty (Ověřeno zákazníky od Heureky apod.)
-
Největší konkurent: Okna Macek (vchodové dveře, výhoda skladových zásob).
-
Výhody oproti konkurenci: Přehledná filtrace, dobrá orientace na e-shopu, koženkové dveře jako nekonkurenční zboží.
-
Certifikát „Ověřeno zákazníky“ od Heureky, více než 220 recenzí.
10. Jak fungoval marketing? SEO, PPC, je obchod registrovaný v porovnávačích zboží, na sociálních sítích? Jaké marketingové aktivity jsem za poslední rok dělal? Co bylo úspěšné a co se neověřilo?
-
E-shop není aktivní na sociálních sítích typu Meta, LinkedIn.
-
Aktivní kampaně: Google, Seznam, Heuréka, Favi.
-
Testovány platformy Biano a Microsoft, ale neosvědčily se.
-
Doporučení pro rozšíření: Pinterest, Facebook, Instagram, LinkedIn.
Důvod nabídky
Odchod zaměstnance, který se stará o e-shop na studium VŠ. E-shop není naší hlavní činností.
Co je předmětem nabídky
- Doména
- Skladové zásoby
- Kontakty na dodavatele
- Databáze zákazníků
- Zaučení
- Logo